Life is what happens

Life is what happens

vrijdag 23 september 2011

Zwanger!

Zo doe je 3 ivf pogingen en raak je niet zwanger. Zo probeer je het op de natuurlijke manier, is het de eerste keer meteen raak.. Ja jullie lezen het goed, de eerste keer. Zo bizar..

Ik was helemaal niet bezig met zwanger worden, ik was bezig met de voorbereidingen voor mijn bruiloft dus had het hartstikke druk. Ik had ook eerlijk gezegd niet het vertrouwen dat ik binnen een half jaar zwanger zou zijn. Ik bedoel, ik was niet zwanger geworden na 3 ivf behandelingen. Waarom nu wel ineens?
Na de bruiloft wachtte ik op mijn ongesteldheid, maar die kwam maar niet. Nou  is mijn cyclus altijd langer na een ivf poging, dus dat was zo gek nog niet. Op gegeven moment had ik een voorgevoel en vroeg man een test te halen. Test gedaan en ineens binnen no time een 2e streep! Huh??

Zwanger dus. Half mei uitgerekend. Afgelopen woensdag hebben we beeb kunnen zien op een schermpje. Het zag er allemaal goed uit, maar we hebben nog geen hartje zien kloppen. Over 2 weken gaan we terug en dan hopen we wel een hartje te zien kloppen. Toch waren verloskundige en gyneacoloog best wel positief.

Met 9 weken staat de bloedtest ,om uit te zoeken wat voor geslacht het kindje heeft, al gepland. Toch weer de medische malle molen in, met hopelijk een goede uitslag!

4 opmerkingen:

  1. Meid, wat ben ik blij voor jullie! Wat vreselijk spannend ook. Wat nou als de uitslag van de bloedtest nou 'niet goed' is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We kunnen met de bloedtest alleen zien of het een jongen of meisje is. Dus dan weet je alleen het geslacht en kan je voorbereidingen gaan treffen als het nodig is (voorbereidingen op bevalling en daarna)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok, ja ik durfde het zo niet te vragen maar ik vroeg me af of jullie dan nog zouden selecteren zeg maar. Niet dus, begrijp ik. Ik duim voor je dat die zorgen er niet gaan zijn en zo wel, wens ik je gewoon alle kracht en gemoedsrust daarvoor! <3 Wat een wondertje dit, deze wilde graag bij jullie zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen