Life is what happens

Life is what happens

woensdag 23 maart 2011

Echo's en acupunctuur

Afgelopen maandag de eerste officiele echo gehad en ja hoor, mijn vriendjes waren al aan het groeien.
Maandag waren er 18 follikels (dus eiblaasjes, met of zonder eicel) waarvan er toen 1 boven de 1 cm, namelijk 12 mm. We moeten naar de 2 cm toe, dus groeien maar!

Vandaag wederom een echo gehad en nu waren er 6/7 follikels die boven de 1 cm waren, dus het groeit lekker! Volgens de arts ging het allemaal prima en ze verwacht wel dat ik volgende week dinsdag of woensdag de punctie heb. Spannend dus weer, dat betekent dat ik volgende week weer een nachtje uit logeren ga! Vrijdag is de volgende echo. Daarna zondag, schat ik.

En.. ik heb een afspraak gehad gisteravond met een acupuncturist! Heb wat naaldjes in mijn buik, oren, benen, voeten en polsen gehad. Ter bevordering van de IVF poging. Uit onderzoek was gekomen dat acupunctuur de kans op zwangerschap vergroot.

Voor wie zin heeft om een engels onderzoek door te spitten: http://www.bmj.com/content/336/7643/545.full?q=rss_home

Voor wie de verkorte versie in onze eigen taal interessanter vindt (en geen tijd of zin heeft om het te lezen ;)) : http://www.acupunctuur-hillegersberg.nl/?page_id=24

Voor de punctie krijg ik nog een acupunctuurbehandeling en voor de terugplaatsing geloof ik ook. Het was een interessante ervaring weer, je kon de energie duidelijk voelen stromen. De man heeft me heel veel uitgelegd en het klinkt allemaal heel logisch. Dus als je het zelf eens wil proberen voor het een of ander, zeker een aanrader!

Nu hopen dat dat ook zijn werk doet en dat er een mooie baby uit voort komt!

We reizen wat af deze week, we hebben in 3 dagen tijd al een volle tank versleten. Terwijl we daar normaal gesproken anderhalve week mee doen! Het kost wat, allemaal! We proberen hier verder de lol er maar in te houden om het een beetje 'leuk' te houden, maar het is wel echt van moment tot moment leven. Ons werk gaat ook gewoon door, dus het vergt wel het nodige planwerk allemaal. Plus dat het weken zijn waarin zoon besluit constant wakker te worden s'nachts. En een keelontsteking van mijn kant maakt het er ook niet beter op!

Nog een paar weekjes en de hectiek is weer voorbij.. *adem in, adem uit*

3 opmerkingen:

  1. ik was voor bevalling 1.0 ook bij acupunctuur... dus als het maar zover is.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat spannend! Ik blijf volop voor je duimen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag weer een echo gehad toch ?? Hoe is het gegaan, wanneer heb je weer punctie of weten ze dat nu nog niet ??

    BeantwoordenVerwijderen