Life is what happens

Life is what happens

vrijdag 25 maart 2011

Echo en dreigende overstimulatie

Updatetime!

Vanochtend weer richting Groningen gecrosst en het resultaat van de echo was dit keer dat er zo'n 31 follikeltjes zaten ongeveer, waarvan 7 tot 10 potentie hadden zeg maar. De rest was allemaal klein. Ik heb dus veel voorraden, maar wel voorraden waar je weinig aan hebt. Dat kan je toch beter minder follikels hebben waarvan er een heleboel groeien. Op zich is dit geen slechte score voor een gewone ivf behandeling, maar voor embryoselectie is dat natuurlijk wel een beetje anders. Daar wordt nog een keer flink geschift in zieke en gezonde (of in ons geval mannelijke en vrouwelijke) embryo's. Ik vind het dus een beetje eng.. De vorige keer had ik 14 eicellen en daar bleven maar 2 embryo's van over. En het gevolg daarvan kennen we.
Ik hoop dus dat er wel meer dan 10 uit voort komen hier..

Mijn stimulatieschema is ook aangepast. Ik moet tot zondag blijven stimuleren, maar dan even een paar dagen niet spuiten omdat ik een beetje tegen overstimulatie aan zit. En dat moeten we niet hebben! Daar kan je je flink beroerd van voelen na de punctie en een terugplaatsing is dan afwachten (of dat dan wel mogelijk is). Voor degenen die het niet weten: overstimulatie ontstaat als je follikels weg gehaald worden en je eierstokken zich vullen met veel vocht en wat niet zomaar vanzelf weg gaat. Dat is niet goed en maakt je lichaam van slag. Als het heel erg is moet je worden opgenomen, maar meestal kan je het voorkomen door veel water te drinken en rust te nemen. Ik ben vanmiddag dan ook maar mijn bed in gedoken en ga dat de rest van het weekend ook vaak doen, onder het genot van een reep chocola :-)

Zondag om 9.00 uur moeten we weer voor een echo en dan zullen we waarschijnlijk horen dat ik dinsdag de punctie krijg en dus een nachtje uit logeren ga!

Ondertussen zijn de babykriebels hier echt gigantisch aanwezig. Kan niet wachten om weer zwanger te zijn. Zeker nu de lente weer is gearriveerd zie je al die moeders met kinderwagens enzo. Die van mij staat te verstoffen boven op zolder, is niet de bedoeling :-) Mijn eierstokken rammelen een eind weg. Komt echter niet zozeer door de kriebels, maar vooral omdat ze zo vol zitten haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten