Life is what happens

Life is what happens

vrijdag 1 april 2011

De eerste selectieronde voorbij!

Dinsdag waren er 8 eicellen gevonden. Die waren bevrucht en daar waren toen 5 bevruchtingen uit voort gekomen. Vandaag zou ik gebeld worden om 1 uur hoeveel embryo's er dan overbleven en goed waren doorgegroeid. En hoeveel er dan in aanmerking kwamen voor geslachtsonderzoek.

Ik wachten, wachten, wachten. Had de zenuwen in mijn keel zitten ongeveer. Rond 2 uur nóg geen telefoontje. Toen was ik het zat. Bij poging 1 waren ze me vergeten te bellen, dus ik zag de bui al hangen. Om 2 uur gebeld met de IVF poli. Nou, na gevraagd en ik zou binnen een kwartier gebeld worden door iemand van het labaratorium. Grrrrr....

10 minuten later kreeg ik het telefoontje. 5 goede embryo's waren rijp voor onderzoek! Dus alle embryo's waren doorgegroeid na woensdag! Super! Op dit moment worden ze onderzocht door het ziekenhuis van Maastricht en aan het eind van de dag krijgt het UMCG een fax binnen met welk embryo een meisje is, een jongen is, enzovoort.

Als er géén meisjes tussen zitten of de embryo's zijn niet goed genoeg, dan worden we morgenochtend tussen 9-10 gebeld. Als er wél een terugplaatsing gaat vinden, worden we niet gebeld en moeten we om 12 uur op de IVF poli zijn. Oooh mén , ze mogen dus echt niet bellen he!

Dus het is SUPERspannend nu! Vanavond krijg ik nog een acupunctuurbehandeling en ik hoop dat ik er morgen nog 1 mag, want dat zou betekenen dat er een klein embryootje in mijn buik zit.

Keep your fingers crossed please!!

2 opmerkingen: